Kirándulás: Badacsony meghódítása

Badacsonylábdihegy új Ökoturisztikai központjától indultunk meghódítani a Balaton-felvidék legimpozánsabb vulkáni tanúhegyét, amely félszigetként nyúlik be a Balatonba. A csaknem kör alakú hegy szigetszerűen emelkedik ki a mintegy 110 méter magas lapályból, legmagasabb pontja pedig 437,4 méter.

Bazalt támfalú szőlőskertek és nyaralók mellett jutottunk fel a természetvédelmi oltalom alatt álló területhez. Innen kizárólag a kijelölt turistaúton haladhattunk, ugyanis a Badacsony szőlősorok feletti bazaltkupolájának területe fokozott védelem alatt áll.

Kellemes sétával hamar elértük a Bujdosók lépcsőjének alsó végét. Az 1936-ban nagy erőfeszítések által épített lépcsősor 464 lépcsőfokán feljutva elértük a Tördemici kilátóhelyet, ahonnan gyönyörű panoráma nyílt a Tapolcai-medencére, a SzentGyörgy-hegyre és a Csobáncra.

Itt hosszú pihenőt tartottunk és megünnepeltük, hogy sikeresen meghódítottuk leghíresebb tanúhegyünket, a Badacsonyt.

Majd a bazaltsapka peremén haladó turistaúton továbbhaladva jutottunk el a Ranolder-kereszthez. A faragott kőtömbökből álló keresztet 1857-ben állítatta Ranolder János veszprémi püspök. Innen csodálatos kilátás nyílik a Balatonra, széles panoráma tárult elénk a Keszthelyi-öböltől a Fonyódi-hegy kettős csúcsán át a Balaton víztükrének középső szakaszáig.

Innen az út egyre beljebb húzódott a fennsík erdejébe, ahol csodálatos látványú 150 éves bükköst találtunk, majd jobbra fordultunk, és a Hertelendy-emlék sziklái mellett haladtunk lefelé egészen a Balatonhoz, Badacsony hajóállomásig.

Csesznek vára

Zirctől nem messze, Cseszneken áll a Bakony legromantikusabb középkori lovagvára. A romjaiban is lenyűgöző erődítményben forgatták 1947-ben a Valahol Európában című film külső jeleneteit.